بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت
سرخط خبرها

گلزنی مشهدی‌ها در لیگ یک| درخشش گمنامان!

  • کد خبر: ۵۲۳۷۵
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
گلزنی مشهدی‌ها در لیگ یک| درخشش گمنامان!
درباره ۲ بازیکن جوان مشهدی تیم فجرسپاسی شیراز که رقم‌زننده بزرگ‌ترین رخداد این هفته لیگ دسته‌یک فوتبال کشور شدند.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ شاگردان برای شکست استاد فقط ۲۸ دقیقه زمان می‌خواستند؛ اتفاقی که در دیدار این هفته مس کرمان و فجرسپاسی شیراز رقم خورد و امیرحسین صدقی و دانیال کردستانی، ۲ بازیکن مشهدی تیم شیرازی، با گل‌زنی برابر نارنجی‌پوشان کرمانی، مربی سابق خود محمدرضا مهاجری را ناک‌اوت کردند. بدون‌شک مهم‌ترین اتفاق مسابقات این هفته لیگ دسته‌اول کشور، شکست تیم متمول مس کرمان از تیم فجرسپاسی بود.
 
غول‌های کرمانی که بعد از ناکامی در فصل گذشته امسال با هزینه زیاد یک تیم مدعی را روانه مسابقات کردند، در حالی پنجشنبه مقابل تیم بحران زده فجر‌سپاسی در خانه خود مغلوب شدند که بازیگران اصلی این اتفاق مهم ۲ مشهدی جوان بودند. دانیال کردستانی و امیر‌حسین صدقی، بازیکنان مشهدی تیم فجر، هر ۲ گل این بازی را زدند تا ضمن درخشش در این مسابقه کار محمد‌رضا مهاجری، سر‌مربی مشهدی تیم مس، را نیز برای ماندن در نیمکت این تیم سخت کنند.
 
با این شکست حالا پای محمدرضا مهاجری، سرمربی مشهدی تیم متمول کرمانی، روی پوست موز رفته و شاید زودتر از حد تصور با ضرب‌الاجل مدیران کارخانه مس رو‌به‌رو شود. جالب اینکه ۲ بازیکن مشهدی که اوضاع را برای تیم مهاجری سخت کرده‌اند، روزی شاگرد خود او بودند. بازیکنانی در تیم‌های پایه سیاه‌جامگان و شهر‌خودرو (زمانی که پدیده بود)، در فوتبال کشور مطرح شدند و بعد از بی‌اعتنایی تیم‌های اول این باشگاه‌ها به آن‌ها راهی دیار غربت شدند و در پیراهن تیم‌های استان‌های دیگر می‌درخشند.

شاگرد علیه استاد

امیرحسین صدقی، مدافع بیست‌وچهارساله فجر شهید سپاسی، کارش را از تیم‌های پایه باشگاه سیاه‌جامگان مشهد آغاز کرد و در برهه‌ای شاگرد محمدرضا مهاجری در این تیم بود. او که بعد از سیاه‌جامگان راهی بادران شد، حالا در فجرسپاسی تبدیل به یکی از بازیکنان ثابت و مؤثر این تیم شده است. صدقی در دقیقه‌۱۰ دیدار هفته چهارم فجرسپاسی مقابل مس کرمان از روی نقطه پنالتی دروازه تیم مس کرمان را باز کرد تا مهاجری را با چالشی جدی رو‌به‌رو کند. در ادامه دانیال کردستانی، دیگر‌شاگرد مهاجری، که در پدیده در دوران حضور این سرمربی مشهدی زیر‌نظر او کار می‌کرد، با یک فرار دیدنی به عمق دفاع مس، توانست برای بار دوم دروازه حریف را باز کند. گلی که دقیقه‌۲۸ به ثمر رسید، اما برای پیروزی نهایی بر میزبان کافی بود.
 
کردستانی نسبت به صدقی از تجربه کمتری در بازی برخوردار است؛ اما در یکی‌دو هفته اخیر با نمایش‌های قابل‌قبول خود نشان داده است می‌تواند هافبکی آینده‌دار برای فوتبال مشهد باشد. او که گلی زیبا به ثمر رساند، هفته گذشته هم زننده یکی از گل‌های تیمش بود و به نظر می‌رسد با آمدن ایوب کلانتری به تیم فجر، روز‌های خوبی در انتظارش است.

گل‌زنی سرِ بزنگاه!

دانیال کردستانی، هافبک جوان و مشهدی فجر، ۲ هفته است که پایش به گل‌زنی برای شیرازی‌ها باز شده است؛ بازیکنی که از قرار معلوم چند‌روزی می‌شود که دوران خدمت سربازی‌اش به پایان رسیده و با این گل‌زنی‌ها حالا به‌دنبال جذب هواخواه برای خود است.
 
کردستانی که قرار است تا آخر هفته پای قرارداد با فجرسپاسی برود، در‌این‌باره گفت: فعلا که از تیم دیگری پیشنهاد ندارم و برنامه خودم هم ماندن در فجر است. قرار است به‌زودی پای قرارداد بروم و ان‌شاءا... در شیراز ماندگار شوم.
وی درباره گل‌زنی در بازی با مس افزود: من قبلا شاگرد آقارضا مهاجری بودم و در این بازی انگیزه زیادی داشتم تا خودم را نشان بدهم. مس هم تیم خوبی است و مطمئنم با آقارضا آینده درخشانی در لیگ دارد.

از‌سوی‌دیگر امیرحسین صدقی، دیگر‌مشهدی فجر، نیز که دوران خدمت را در این تیم گذرانده، به روز‌های پایانی نزدیک شده است و با توجه به نمایش خوبش در این تیم شاید پیشنهاد‌های جدی‌تری در نیم‌فصل داشته باشد. این ۲ بازیکن تنها‌بازیکنان مشهدی لیگ‌یک نیستند؛ اما می‌توان آن‌ها را پیش‌قراول جریانی در فوتبال خراسان قلمداد کرد که از رده‌های پایه یک‌راست به تیم‌های بزرگ‌سال شهر‌های دیگر می‌روند و هیچ تجربه‌ای در شهر خودشان ندارند.

درخشش گمنامان
 


باخت مهاجری بعد از ۲۰۴۳ روز!

یکی دیگر از نکاتی که گل‌زنی مشهدی‌ها برابر سرمربی مشهدی و شکست محمدرضا مهاجری را جالب توجه‌تر می‌کند، شکسته‌شدن یک رکورد علیه مهاجری است. محمدرضا مهاجری با قبول شکست برابر فجرسپاسی بعد از ۲۰۴۳ روز در لیگ دسته‌یک شکست خورد. او آخرین‌بار در فینال مسابقات لیگ‌یک میان فولادنوین اهواز و سیاه‌جامگان شکست خورده بود.
 
البته نباید این مسئله را هم فراموش کرد که مهاجری ۵ سال از لیگ یک دور بوده و این به ثبت رکورد منحصر‌به‌فردش کمک کرده است. با‌وجود‌این مهاجری فکرش را هم نمی‌کرد در دیدار خانگی برابر فجرسپاسی ۲ شاگرد قدیمی‌اش با گل‌زنی رکورد او را خراب کنند. سرمربی مشهدی مس در طول ۵ سال حضورش در لیگ برتر نتایج خوبی با پدیده مشهد گرفت و البته دوران چندان درخشانی در تبریز و قائمشهر نداشت. با‌این‌همه سبک فوتبال تیم‌های مهاجری همیشه هواداران را به وجد می‌آورد.

چالش مس و مهاجری در ادامه لیگ

محمدرضا مهاجری درحالی این فصل هدایت تیم مس کرمان را به عهده گرفت که به‌خوبی می‌دانست مدیران تیم متمول کرمانی با ریخت‌و‌پاش‌هایی که در فصل نقل‌و‌انتقالات کردند، از وی انتظاری جز صعود به لیگ برتر ندارند. با‌این‌همه حالا مهاجری از ۴ دیدار ابتدایی فصل ۲ پیروزی، یک شکست و یک تساوی در کارنامه دارد؛ نتایجی که مس را با ۷‌امتیاز در مکان هشتم جدول قرار داده است و بی‌تردید نمی‌تواند عملکرد خوب و قابل قبولی برای هواداران این تیم کرمانی تلقی شود.
 
با‌این‌همه فوتبال روی زمین و نمایش تاکتیکی تیم کرمانی، هواداران و مدیران این تیم را به آینده کاری با مهاجری امیدوار کرده است، اما این مربی مشهدی به‌خوبی می‌داند که اگر قرار باشد فاصله امتیازی‌اش با صدر جدول لیگ دسته‌یک که هم‌اکنون در اختیار استقلال خوزستان با ۱۰‌امتیاز است، بیشتر شود، شاید خیلی زودتر از حد تصور، مدیران مس به او پشت کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->